Köpvillkor
1. Köp
Vid beställning träffas avtal om köp först när HanssonsMC/Hanssons Skinn & MC-Kläder AB (Org.nr: SE 556635-4832) bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. Orderbekräftelsen genereras automatiskt av HanssonsMCs databas utan manuell översyn. Vid eventuella felaktigheter i till exempel angivande av pris, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand.
HanssonsMC har ägande- och återtaganderätt till samtliga varor tills dess att fullständig betalning har erlagts från kund.
Kontrollera alltid! Innan du monterar reservdelar kontrollera alltid att varan passar som avsett. Vi ansvar inte för följdskador vid montering av felaktiga eller fellevererade varor. Eventuell ersättning för felaktiga eller fellevererade varor är begränsad till varans inköpspris.
2. Leveranser - Leveranstid
Det framgår på alla produkter vad det är för beräknad leveranstid.
Frakt
Beställningar levereras med postpaket eller motsvarande. Det innebär att godset anländer till serviceställe. Det är t.ex. en närliggande ICA-affär eller bensinstation på din hemort. När godset kommit till servicestället skickas en SMS-avi till dig. Det är därför viktigt att du lämnar ditt mobiltelefonnummer vid beställning. Därefter kan du hämta ut beställningen på det angivna servicestället.
Leveransförsening
Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.
Transportrisk
Alla paket skickas spårbart och försäkrade. Vi står för transportrisken, det vill säga risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du står för risken vid eventuell retur till oss.
Skadat gods
När du tar emot ditt gods är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget vara skadat så meddelar du detta direkt till ditt postcenter alternativt den lastbilschaufför som levererat paketet. OBS! Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan. Se till att få en bekräftelse på att ditt gods är skadat.
Felexpedierade varor
HanssonsMC besiktigar varje försändelse innan den skickas. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet. Har HanssonsMC konstaterat att produkten är felexpedierad eller skadad så byts den ut.
Ej utlösta order
Löser du inte ut ditt paket är vi tvungna att debitera dig 2x gällande fraktpris + 200 SEK i administrationskostnader.
3. Betalning
Priserna på HanssonsMC.se uppdateras i realtid och visas inklusive moms. Priserna är angivna i svenska kronor. Kostnad för frakt och avgifter för betalning kan tillkomma. Inga övriga skatter eller avgifter tillkommer.
Du kan välja mellan följande betalningsalternativ:
Klarna Checkout
Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst.
Här hittar du klarnas villkor: Klarna Checkout
Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna på 08 - 120 120 10 Mån-Tor: mellan 08.00 - 20.00, Fre: 08:00-18:00 och helger 10.00 - 17.00.
Bank/Kreditkort (VISA & MasterCard)
Fyll i ditt kortnummer och kortets giltighetstid. All information skickas krypterat via SSL så att ingen utomstående ska kunna läsa av dina kortuppgifter. Vi accepterar VISA och MasterCard. Inga extra avgifter tillkommer vid kortköp.
Kortbetalningen hanteras av vår partner
Postförskott
Betala dina produkter samtidigt som du hämtar ut ditt paket på Postens serviceställe. En postförskottsavgift på 50 kronor tillkommer.
Återbetalningar
Eventuella återbetalningar görs i första hand till ditt bankkonto, personkonto eller bankgirokonto i andra hand via avi. Återbetalningen sker inom 10 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur.
4. Reklamationsrätt
HanssonsMC följer konsumentköplagen. Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, det vill säga fel som fanns på varan vid leverans. Din följesedel är för enkelhetens skull även ditt kvitto. Detta ska sitta på utsidan av förpackningen i en plastficka, alternativt ligga i förpackningen.
Vi ansvar inte för följdskador vid montering av felaktiga eller fellevererade varor. Eventuell ersättning för felaktiga eller fellevererade varor är begränsad till varans inköpspris.
Förvara kvittot väl då det krävs vid en reklamation.
Vill du reklamera en vara gör det lättast på mina sidor eller kontakta kundtjänst på info@hanssonsmc.se så hjälper vi er.
HanssonsMC kommer att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid en eventuell tvist.
5. Öppet köp och byten
Vi har gjort det enkelt att byta eller returnera en vara. I ditt paket finns en förtryckt retursedel att klistra på paketet. Retursedel gäller som betalning när du lämnar paketet på posten. Bifoga kvitto när du sänder en vara till oss. Har du inte kvar din retursedel, kontakta kundtjänst så skickar vi en ny till dig.
Vill du byta eller returnera varor som levererats på pall får du själv bekosta returfrakten, retursedeln går inte att använda för leveranser på pall.
Du får byta eller returnera alla varor inom 30 dagar från inköp om de är i nyskick och har sitt originalemballage kvar. Produkter som tillverkas på beställning (avgassystem, specialbyggda hjul samt bromsslangar), personliga produkter (dekaler, tryck och broderier), ät-och drickbara produkter samt presentkort kan inte returneras.
Jag vill byta en vara
Kläder och skydd:
Vi bekostar tur och returfrakt vid byte av storlek på kläder och skydd. Gäller endast när du använder den bifogade retursedeln.
Övriga produkter:
Du betalar endast 99 kronor för returfrakten, kostnaden regleras i efterhand. Vi skickar den nya varan kostnadsfritt till dig.
Jag vill lämna tillbaka en vara
Använder du vår retursedel betalar du endast 99 kronor för returfrakten, kostnaden regleras i efterhand. Om du inte har kvar returfraktsedeln, kontakta kundtjänst så skickar vi en ny till dig.
OBSERVERA: Vid retur av tält tar vi en returfrakt på 300kr.
Om du INTE använder vår returfraktsedel ska paketet skickas som ett företagspaket. OBS! vi kan inte ta emot andra paket än företagspaket, använd den bifogade returfraktsedeln som du fick när du köpte produkten eller skicka som företagspaket.
Skicka din retur till:
HanssonsMC.se
Rapsgatan 5
452 33 Strömstad
Sverige
Var noga med att tydligt ange ditt namn, ordernummer, adress och telefonnummer. Bifoga kvitto och ett komplett kontonummer när du skickar tillbaka en vara till oss.
Pengar tillbaka?
Ange din bank och kontonummer inklusive clearingnummer. OBS! Om du handlat på FAKTURA ska denna betalas i ursprungligt skick. Pengarna återbetalas till kontot du angivit.
6. Ångerrätt
Du har ångerrätt enligt distans- och hemförsäljningslagen. Om du vill utnyttja din ångerrätt ska du lämna eller sända ett meddelande till oss om detta inom 14 dagar från den dag då du tagit emot varan eller en väsentlig del av denna. Varan ska lämnas eller sändas tillbaka till oss i väsentligen oförändrat skick. Du står själv för returfrakten och vi kommer inom 30 dagar från det att vi tagit emot varan att betala tillbaka köpeskillingen.
Utöver ångerrätten lämnar vi 30 dagars öppet köp. Villkor för öppet köp finner du ovan under punkt 5 i våra köpvillkor.